Onsdag

Igår blev det bakning för fulla muggar . Maja o Alex kom hit vid 17 tiden så jag och Maja drog på ica där vi köpte ingridienser till lussekatterna.
Gjorde dubbel sats och det såg man på långa vägar för när degen hade jäst i 10 minuter hade typ hela degen jäst utanför bunken. När degen väl var klar ville ju alex o Niklas vara med också och självklart fick dom det. Men dom kunde inte vara seriösa för 5öre , men efter en stund skärpte dom sig och Niklas gjorde sörberges största bulle tror jag medans Alex gjorde det största A jag sett i bullform , hehe. Efter en stund av knådning var vi äntligen färdiga och vi kunde skjuta in dom i ugnen för att senare njuta till desperate housewifes . Fyra plåtar med kanongoda bullar , visst det var inte dom vackraste kanske för den ena var större än den andra.Men dom smakade unerbart tillsammans med ett glas julmust o en kopp kaffe.
Och i morgon är det min födelsedag , måste säga att det inte känns så värst mycket.
Familj , släkt o vänner kommer i morgon så nu är det nog tid för storstädning .

Bye!

NT

image72image73
image74
image75
image76


Kommentarer
Postat av: Emma

Ååh, vad fint köket blev! :) Vart har du köpt julgardinerna? Dom var jätte fina! Kram / Emma

2007-12-05 @ 19:02:11
URL: http://emmajs.blogg.se
Postat av: Emelie

Tack :) , jag fick dom av Niklas mamma :)

2007-12-05 @ 21:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback