Söndag

Uppdatering efter helgen :

Ifredags åt vi en god middag hemma hos Niklas mamma och pappa , vitlöksrullader och kroketter.
Sedan for vi ut till Linda och Joel och hälsade på dom , vart inte där så länge eftersom vi hade Elton hemma och han kan inte vara hemma hur länge som helst , så Linda följde med oss hem medans Joel for ut på egna upptåg.
Vart en tidig kväll.


Lördagen började med tvättstuga från kl 7 - 12 . Tog det lugnt och sen kom Brunne och Maria förbi så jag följde med Maria till ica maxi för hon ville ha lite sällskap .

På eftermiddagen ringde jag Jenny , tyckte så synd om henne för hon  var hemma själv , Jerry hade åkt till Gävle för att titta på hocky.Jag och Jenny gjorde iallafall den godaste kladdkakan med chokladtopping som jag ätit , även Niklas och Brunne tyckte den var väldigt god.Och eftersom jag och Jenny är så snäll så gick vi bort till Niklas föräldrar och bjöd dom på varsin bit.Vart en myskväll med film och mycket skratt.

Imorse blev vi väckta av Brunne vid 9.15 , han ville att vi skulle fara och pimpla för att det var så underbart väder ute . Så vi klädde på oss och gjorde matsäck och sen kom brunne och hämtade oss.När vi väl kommit en bit utanför ljustorp kom vi på att vi glömt maggot så vi vände om och for på ica i ljustorp  , men tror ni att dom hade ? , icke sa nicke , så det var ju bara att åka tillbaka till sörberge för att köpa.Var ju även första gången på 18 år som jag pimplade , hehe. Men efter en stund tröttnade vi på fisket och skulle grilla korv. Niklas och Brunne försvann för att hämta ved , efter en stund kom dom i allafall tillbaka och då hade ju brunne lyckats bada i en bäck så han var ju blöt upp till knäna , men han ville grilla korv iallafall innan vi begav oss tillbaka. Men efter flera tappra försök att få upp en eld gav vi upp och for hem till brunne så han fick byta skor , hämtade lite ved så att vi var säkra på att det skulle bli någon korv till lunch och sen for vi vidare till lögde sjön där det äntligen blev korv och mer fiske , inte för att jag orkade fiska nå mer men Niklas gav ju inte upp i första taget , min lilla tjurstövel , hehe.
Så nu har vi nyss kommit hem från en god middag hos min mormor och morfar  , så nu ska jag lägga mig i soffan och varva ner lite , är ju som sagt början på en ny vecka i morgon med både skola och praktik , börjar verkligen ta emot nu med all praktik.
Bye.
Niklas Törnberg<3

Lite bilder från dagen, vissa är det lite dålig kvallite på och jag ser cp ut på kortet , men det bjuder jag på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback