Det är vell inte konstigt att man blir less

Jag som hade hoppats på att få komma in på vårdcentralen idag även om jag visste innerst inne att dom inte hade någon tid just idag så hade jag ändå hoppats på det.
Vid 10.30 tiden ringde en jätte trevlig tjej från timrå vårdcentral , frågade hur jag kände mig och så. Dessvärre hade dom ingen tid idag , så hon bad mig ringa in i morgon , men förmodligen skulle det vara väldigt svårt att få en tid då det är så fullt som det kan bli hela veckan. Hon tyckte då att jag skulle ringa in på primärvården eller vad det nu hette efter kl 17 så skulle jag få komma in där . Åh vad skönt tänkte jag , men tji fick jag.
Ringde in dit och efter 20 minuterstelefon kö är det en riktig surpuppa som svarar i telefon. Hon frågar vad som är felet och att det inte är någon ide för mig att ens åka in på sjukhuset för ingen kommer ta hand om mig ändå ? . Va? . Jag kände bara hur det kokade i mig . Här hemma satt jag med världens värk i sida , rygg , mage och ben . Vissa stunder gjorde det så ont att jag knappt kunde böja eller vrida mig. Och då säger hon att timrå vårdcentral har skyldighet att ta imot mig. Hur fan ska det gå till när dom har fullt hela veckan ? . Hon sa även att jag skulle äta massa smärtstillande så kanske det skulle gå över. Kände att det höll på att koka över och jag ville bara skrika åt henne , är du dum i hela huvve.
Har ju haft ont nu i 3 veckors tid men det sket ju hon fullständigt i . Även om jag så skulle få vänta 2 veckor till skulle ändå inte sjukhuset ta emot mig förän jag varit på vårdcentralen.Så dessvärre ska man vara mer död än levande innan sjukhuset tar emot en.
Det är ju nu man börjar fundera . Om sjukvården är värdelös just nu med alldeles för få läkare , hur fan kommer det bli sen när dom tänker dra in ännu mer ?. Är inte hälsan det viktigaste ? .
Så nu är mitt sista hopp söråkersvårdcentral . Ingen tid där får jag vell vänta i 2 månader till. Jippi , då har jag nog inga njurar kvar!

Det var ju tur att maria hade bakat en supersmarrig kladdkaka som vi smaskade i oss uppe i bängling. Men det bästa av allt var nog att jag fick gosa med gopojken. Så att jag fick bli på lite bättre humör.

Ska snart bädda ner mig i sängen och kanske trycka i mig en jäkla massa tabletter . Förhoppnings vis går det ju kanske över , not!
Vi hörs i morgon !
Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback