Tur för en gångsskull!

Nog kan man lita på söråkersvårdcentral alltid. Eftersom jag inte har tid att ringa själv när jag har fullt upp på jobbet så ställde morfar upp. Han fick en tid direkt. Hade tid kl13 och fick komma in på en gång. Hade en superduktig läkar student. Hon var så himla förstående och duktig. Efter en halvtimme fick jag äntligen svar. Jag har nämligen drabbats av både urinvägsinfektion och magkatarr. Så nu ska jag äta pencelin i 7 dagar och är jag inte bättre då ska jag äta en speciellt mot magkatarr.
Samtidigt var hon lite lur på om det var något med gallan eftersom jag mår så fruktansvärt illa efter jag ätit vissa saker. Så är jag inte bättre efter medecinerna skulle jag få komma tillbaka och dom skulle göra nå nya prover för att se om det även kan vara gallan som spökar.
Det var en sån himla lättnad att äntligen få slippa magsmärtorna som jag haft nu en bra tid.
Och glad är jag för att jag förflyttats från timrås urusla vårdcentral med bara otrevligt folk till söråkers kanonbra vårdcentral med miljontals gånger trevligare människor. Tack för den!

Efter vårdcentralen for jag förbi pannrummet och mötte upp pappa. Följde med han när han skulle hämta mikaela sen bjöd jag han på donken för att han alltid ställer upp och skjutsar mig till jobbet . Jag betalar inte en krona! . För er som undrar så har jag lånat ut min bil till pappa då han sålt sin egen och inte har någon för tillfället. Men vad gör det när han ändå skjutsar mig till jobbet varenda dag . Jag åker ju ändå med Niklas hem och behöver jag åka nånstans tar jag ju bara andra bilen.
Efter det så for vi in på niklas jobb och surrade med dom . Pappa for hem och jag och niklas for vidare till husvagns affären för att handla nå knaster till niklas skoter.
 Vill tillägga att vi inte handlar en pryl till på terräng maskiner då det blivit strul nu alla tre gånger med grejer som blivit flera veckor försenade , strul med grejer som försvunnit och inte  nog med det har vi farit dit nu 3 gånger den här veckan för att dom glömt att lämna med hälften. Sen har dom ju även världens otrevligaste personal som bara stånkar och stönar så fort man ber om hjälp. Och då är inte vi dom enda heller som klagar på dom.
Så om niklas har tur nu ska han äntligen få åka på sin nya skoter i helgen , som han åkt 1 mil som längst på sen han köpte den . Så nu är jag så glad för hans skull . Vi som varit omkring honom förstår nog hur jobbigt det varit för honom så nu får vi alla hoppas på att han för en gångs skull har turen på sin sida

Oj nu fick vi främmande , óch linda rosing har börjat på 5an. Hare bra !

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaa söråkers vårdcentral är fan bääst :P Det brukar aldrig vara några problem där o få tider, fast om de är fullt så brukar dom kunna klämma in nånstans :) så tur att det ordna sig gumman :)

2009-03-24 @ 23:24:50
URL: http://liindaaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback