Jag vill bara säga 1 sak!

Nu har man varit duktig , platerat blommor på alltanen och jordgubbar häromdan , hoppas på mycke bubbar!
Så nu är det bara på framsidan kvar , men när man har 0 fantasi så vet jag inte riktigt hur jag ska göra .
Hann även med en sväng på birsta idag , kom hem några fynd rikare .


Något jag blir så trött på är att folk alltid ska påpeka att man köpt hus när man är 20 år .
Förstår inte vad ni måsta gnata i det för .
Något jag vill göra klart är att bara för att man köper hus innebär inte det att man ska skaffa barn och låsa in sig här . Vi köpte huset för att vi kände att efter 3 år i en 2a pallade vi inte mer . Hade vi inte köpt huset hade vi garanterat köpt en större lägenhet.
Vad är det som sticker så mycket i era ögon att vi köpt ett hus när vi endast är 20 och 24 år ?
Finns det någon oskriven regel att man inte får köpa ett hus när man är i en "viss" ålder .
Jag är trött på att försvara mig hela tiden ,  trött på att folk alltid har något att säga till om bara för att vi är för "unga" som folk så fint kallar det .
Vi trivs super bra här och förstår inte hur man kan sitta i en lägenhet halva sitt liv . Jag menar absolut inte att det är något fel med det men människor är olika och gör olika saker , samtidigt som vissa människor inte har samma möjlighet och ekonomi för att köpa ett hus .
Det jag vill komma fram till är bara att sluta lägg er i så mycket , det går absolut ingen nöd på oss här i världens härligaste hus . Man känner sig stolt , det är svårt att förstå att allt det här är ens eget , för vi jobbar och sliter hela veckorna och har absolut all rätt att köpa det vi vill ha .
Det är vårat liv , låt oss leva och göra det vi vill , inte göra som alla andra





Kommentarer
Postat av: Emelie

Förstår dig verkligen. Jag förstår inte heller det. Vi har nyligen bosatt oss i vår nya två som vi trivs jätte bra i. Men senare i livet behöver man större och självklart ska man skaffa hus, eller större lgh när man själv känner för det. Ni gör helt rätt. :-) Föresten, vad duktig du är med all trädgårdsarbete! :-D

2010-06-03 @ 00:12:30
URL: http://emelieth.blogg.se/
Postat av: Emelie

oj.. forättningen verkar ha försvunnit i mitt inlägg.. Men jag skrev att man ska självklart skaffa större när man känner för det. Duktig du är med allt trädgårdsarbete, vem vet.. Du kanske får tipsa mig om dina trädgårdråd om några år! ;) hihi

2010-06-03 @ 00:14:37
Postat av: hm..

hela kommentarerna kommer inte med.... ;-)

2010-06-03 @ 00:15:09
Postat av: Maria

Vilket fint hus ni har skaffat er! Tänkte bara säga att ni har gjort helt rätt i att skaffa hus redan nu. Har man råd och tid så varför inte!? Jag och min pojkvän flyttar oxå till hus i slutet av juli och jag kan knappt vänta! Ha det toppen i det nya huset! / Maria

2010-06-04 @ 14:05:47
URL: http://annamariahenriksson.blogg.se/
Postat av: Maria

Vi ska bosätta oss i Bergeforsen/forsmon. Får flytta in senast den 30 juli :)

2010-06-05 @ 10:38:22
Postat av: Caroline

Vi köpte hus när jag också var 20 :) En större lägenhet idag kostar ju lika mycket som ett hus. Så det var lika bra att köpa det, istället för att bo i lägenhet något år och flytta IGEN till ett hus... Spelar väl ingen roll hur gammal man är, bara man trivs :) Jättefint hus har ni också :D

2010-06-22 @ 20:25:55
URL: http://carr0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback